Ga naar de inhoud

2023-12-20: Verstoring zone rtm1 (Gesloten)

Samenvatting

Op 20-12-2023 detecteerde onze externe monitoring software dat alle diensten geleverd vanuit de zone rtm1 niet meer bereikbaar waren. Hierdoor zijn alle diensten (DNS, webhosting (shared / private) en deel van onze websites getroffen.

Start melding:20-12-2023 om 19:52
Einde melding:21-12-2023 om 21:45
Impact:Groot

Melding details

20-12-2023 om 19:52: Onze externe monitorings software detecteerd dat we geen verbinding meer hebben met al onze diensten in de zone rtm1. Hierdoor zijn alle diensten uit deze zone nu niet beschikbaar.

20-12-2023 om 19:57: Uit de statuspagina van het datacenter waar wij voor zone rtm1 gebruik van maken blijkt dat ze hinder ondervinden met de netwerk connectiviteit van en naar het datacenter. Ondanks de redundante verbinding die we hebben naar onze diensten merken we dat diensten zeer slecht bereikbaar zijn. Op dit moment is de oorzaak onbekend en worden updates gedeeld zodra ze bekend zijn.

20-12-2023 om 20:43: Er is nog geen nieuwe informatie bekend vanuit het datacenter en we zien diensten online komen maar ook weer offline gaan. We gaan telefonisch contact zoeken met het datacenter voor meer informatie.

20-12-2023 om 20:56: Er is contact geweest met het datacenter en er is een engineer ter plaatse en er is contact gezocht met de leverancier van de netwerk apparatuur. Op dit moment kan er nog geen ETA m.b.t. de oplossing gegeven worden en wordt er verwezen naar de status pagina. We hebben gevraagd een ticket aan te maken voor persoonlijke updates. Inmiddels is deze informatie ook op de status pagina van het datacenter gedeeld.

20-12-2023 om 21:02: We zien van bijna alle diensten dat ze online zijn gekomen in de afgelopen 5 minuten, maar merken nog wel dat verbindingen vanuit de zone rtm1 naar andere locaties nog niet naar behoren functioneren. We blijven de situatie monitoren.

20-12-2023 om 21:11: Helaas zien we weer diensten offline raken en zien we nog geen nieuwe update. We blijven de situatie monitoren.

20-12-2023 om 21:40: Op dit moment lijken de meeste diensten weer bereikbaar te zijn en zien we nog vertraging in onze verbindingen naar andere locaties. Daarnaast merken we grote verschillen vanuit verschillende van onze monitoring locaties, waardoor het er op lijkt dat diensten nog niet vanuit overal naar behoren te bereiken zijn. Ook zien we dat onze verschillende servers momenteel wat drukker zijn dan normaal vanwege gemiste acties die nu ingehaald worden. Vanuit het datacenter hebben we nog geen update ontvangen, waardoor we niet weten of de situatie stabiel is. Zodra we meer informatie hebben delen we dat op deze pagina.

20-12-2023 om 21:43: Sinds 21:43 lijkt het netwerk stabiel. Helaas hebben we nog geen update mogen ontvangen vanuit ons datacenter.

20-12-2023 om 22:31: Helaas ontvangen we weer meldingen vanuit onze externe monitoring dat diensten niet bereikbaar zijn. Tot op heden hebben we vanuit het datacenter nog niet meer details over deze verstoring.

20-12-2023 om 22:47: Vanuit het datacenter hebben we een update ontvangen dat er op dit moment nog steeds wordt gewerkt aan de verstoring en dat er nog geen ETA is voor een oplossing. We zien diensten langzaam weer online komen.

20-12-2023 om 23:55: Het datacenter meld dat er nog steeds gewerkt wordt aan de verstoring en dat diensten langzaam weer beschikbaar worden. Er is nog geen ETA bekend.

21-12-2023 om 00:45: In het afgelopen uur hebben we weer een kleine verstoring gezien in de beschikbaarheid van onze diensten en is de bereikbaarheid van onze andere zondes vanuit rtm1 nog niet optimaal. Op dit moment lijkt alles weer beschikbaar te zijn.

21-12-2023 om 01:02: Het datacenter geeft aan dat er nog steeds gewerkt wordt aan de verstoring en er ook op dit moment nog geen ETA voor een oplossing gegeven kan worden.

21-12-2023 om 02:32: Vanuit het datacenter hebben we de melding ontvangen dat de verstoring officieel is opgelost en er niet meer gewerkt wordt aan de verstoring. We blijven de situatie monitoren.

21-12-2023 om 07:54: We hebben contact opgenomen met onze leverancier voor een RCA over deze verstoring. Zodra we meer informatie hebben ontvangen zullen we deze delen.

21-12-2023 om 14:53: We hebben telefonisch contact opgenomen met het datacenter en wachten op dit moment nog op meer informatie.

22-12-2023 om 16:30: Zojuist hebben we een RFO mogen ontvangen m.b.t. de verstoring. We gaan deze bestuderen en opvolging zullen we hier terugkoppelen.

23-12-2023 om 14:30: De ontvangen RFO is op dit moment nog niet volledig en we hebben om extra informatie gevraagd.

28-12-2023 om 18:17: Op 28-12 is er helaas weer een verstoring geweest in het datacenter, zie hiervoor de volgende status informatie voor meer informatie: https://mijnstatuspagina.nl/2023-12-28-verstoring-zone-rtm1/

05-01-2024 om 21:00: We hebben een RFO ontvangen dat de tweede verstoring gerelateerd is aan deze verstoring. Eventuele vervolg conclusies zullen we dan ook aan deze status pagina toevoegen.

14-01-2024 om 17:23: We hebben nog geen volledige informatie maar verdere verstoringen / updates worden nu niet verwacht. We zullen dan ook deze statusmelding sluiten. Meer informatie kan altijd opgehaald worden via het klantenpaneel.

Tags: